جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
گزارش ویژه یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۲۵:۰۵

باکو از تلاش‎های اوپک برای بهبود بازار نفت حمایت می‌کند
ایران دریلینگ: جمهوری آذربایجان در آغاز دومین روز نشست مقام‎های بلندپایه اوپک با نمایندگان تولید کنندگان غیر عضو این سازمان از محدود شدن عرضه جهانی به منظور تقویت قیمت‎های جهانی نفت خام حمایت کرد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از رویترز، نشست مقام‌های بلندپایه اوپک که روز جمعه (هفتم آبان ماه) در دبیرخانه دائمی ‌این سازمان برای بررسی جزئیات توافق نشست الجزایر آغاز شده است، روز شنبه (هشتم آبان ماه) با حضور نمایندگانی از کشورهای تولید کننده عمده غیر عضو اوپک شامل روسیه، قزاقستان، مکزیک، عمان، جمهوری آذربایجان، برزیل و بولیوی ادامه یافت. ناطق علی‎یف، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان پیش از برگزاری این نشست بر ضرورت اقدام تولید کنندگان برای کمک به بهبود قیمت‎های نفت تاکید کرد. وی گفته بود: ما مواضع شناخته شده کشورها و در درجه نخست موضع کشورهاي عضو اوپک را بررسی خواهیم کرد.

وزیر انرژی جمهوری آذربایجان با اشاره به تلاش کاراکاس برای اجرای اقدام‎ها به منظور حمایت از قیمت‎های نفت افزود: من هفته پیش با نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، ملاقات کردم. علی‎یف افزود: کاراکاس و باکو در باره اقدام‎هایی برای ایجاد ثبات در بازار و رسیدن قیمت نفت به حدود ٦٠ دلار برای هر بشکه، موافقند. نشست روز جمعه کمیته مقام‎های بلندپایه اوپک که به طور عمده از نمایندگان کشورهای عضو اوپک در هیئت عامل این سازمان و همچنین مقام‎های کشورهای عضو تشکیل شد و بدون دستیابی به توافقی پایان یافت. مقام‌های دیگر کشورهای غیرعضو اوپک حاضر در نشست روز شنبه، به اقدام مشترک تولیدکنندگان اشاره ای نکردند. معاون وزیر انرژی قزاقستان در پاسخ به پرسشی در باره دستاورد احتمالی این نشست، ابراز امیدواری کرد که قیمت‌های جهانی در واکنش به این تلاش‎ها افزایش یابد.

مارچیو فلیکس، نماینده برزیل نیز گفت: برازیلیا تنها به عنوان ناظر در این نشست شرکت کرده است و تولید برزیل در پنج سال آینده افزایش می‌یابد. روسیه یکی از تولید کنندگان عمده نفت جهان و حامی‌اقدام اوپک برای بهبود قیمت‌های نفت، نیز بدون اظهار نظر همگانی در این نشست وین شرکت کرده است. قرار نیست کمیته بلندپایه اوپک در باره سیاست‎های این نهاد تصمیم گیری کند، بلکه توصیه‌های خود را به نشست آینده وزیران اوپک در ٣٠ نوامبر (دهم آذر ماه) ارائه خواهد کرد. اوپک در ماه گذشته (سپتامبر) در الجزیره در باره کاهش تولید نفت خام و رساندن آن به دامنه ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز تا ٣٣ میلیون بشکه در روز به توافق رسید که نخستین توافق اوپک در باره کاهش تولید از سال ٢٠٠٨ به این سو به منظور بهبود قیمت‎های نفت به شمار می‌رود.

این سازمان در توافق ٢٨ سپتامبر (هفتم مهر ماه) الجزیره با معافیت از کاهش تولید کشورهایی مانند ایران، لیبی و نیجریه که تولید آنها به علت اعمال تحریم‎ها یا درگیری‌های داخلی کاهش یافته است، توافق کرده بود. رویترز مدعی شد که مذاکرات نشست روز جمعه که بیش از ١١ ساعت طول کشید. تهران بر حقوق خود بر بازیابی دوباره سهم خود در بازار نفت پس از لغو تحریم‎ها تاکید کرده است. بغداد دومین تولید کننده عمده اوپک نیز هفته گذشته اعلام کرد که تولید خود را کاهش نخواهد داد و باید از هر گونه توافق در باره محدود کردن تولید معاف شود زیرا به درآمد صادرات نفت برای نبرد با گروه تروریستی داعش نیاز دارد.



  کد خبر : 1419
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :